tisdag 18 januari 2011

FK och FLM

Har i några dagar fått hem brev från Försäkringskassan där jag ska fyllai dels min havandeskap dels min sjukpenning. Men eftersom att jag själv inte visste vart jag skulle fylla i så ringde jag till FK för att få hjälp, då visar det sig att läkarintyget dom har är att jag är sjukskriven 25% och inte 35%. Vilket innebär att jag måste ringa ner till FLM och förklara, då säger SSK:n jag pratar med att den ena läkaren som skrev första sjukintyget har slutet och den andre läkaren som skrivit det andra sjukintyget har skrivit att jag jobbar 75%, vart har han fått det ifrån lixom?? Jag ber om att få en svensk läkare som förstår vad man säger och till svars får jag att dom har inga svenska läkare längre. Men att jag skulle få en tid till den andre läkaren så kunde han göra om sjukintygen.
Så pga att läkarna inte har förstått vad man sagt så kommer allt dröja hur länge som helst. Och det konstiga är att jag var på FLM förra veckan för att ordna det andra sjukintyget och jag har fortfarande inte fått det! Ähh fy fan, jag är verkligen trött på FLM här i Hallsta.
Så jag ska betala 140 kr för att rätta till felen som läkarna har gjort, är det normalt eller? ?

Får man inte lista sig någon annanstans istället?? Önskar att det stället som fanns här förut kunde ha hållt sig kvar.

jaja

Ikväll var det min jobbarkväll, det innebar att barnen fick vara på kvällsdagis. Men det var sista gången för denna gång. My var jätteglad över att slippa det. Men det hade gått jättebra ikväll för dom, bägge sov som stockar när jag kom för att hämta dom! Så det var skönt, nu ska jag slänga mig i sängen och sova

2 kommentarer:

stina sa...

du kan skriva dig i kolbäck

AFA Försäkring sa...

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg
att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar

Magdalena Khallagi

AFA Försäkring