onsdag 27 juli 2011

3-månader

Idag var det dags för Damiens 3 månaders besök på BVC. Vilket också innebar att han skulle få två sprutor, en i vardera ben. Vi vägde och mätte honom, pratade lite om amningen och sen var det dags för sprutorna.
Jag fick krama honom på överkroppen och hålla i hans ena ben med mina lår. Sen stack hon honom. Damien började gråta men det gick över rätt fort. Sen satte vi honom på mitt andra ben och jag fick göra samma sak igen på honom. När den andra sprutan kom, blev han jätteledsen och spände hela kroppen, det gjorde så ont inom mig att hålla fast honom. Men det gick fort och jag fick trösta honom jättelänge efteråt. Han var helt förstörd och så fort han såg BVC-sköterskan som stack han, så började han gråta igen, min lilla plutt.
Efteråt träffade vi på Erika och tog en lunch på Håkan´s. Gick runt lite på samhället, träffade på Alice och Bibbi på cykel, stannade till och pratade lite innan det var dags för hemfärd då lilleman blev jättegrinig.

Till middagstid kom Bibbi och Alice över och vi käkade ute mat ihop och invigde nya parasollet på altanen.
Sen bestämde jag och Alice oss för att ta oss en promenad så jag matade lilleman och Alice och Bibbi cyklade hem. Sen tog vi oss en vända, det var skönt men klibbigt.

Nu sover lilleman och jag sitter här själv då My och Johnny åkte till Leksand imorse och kommer inte hem förrän imorgon kväll.

Inga kommentarer: