onsdag 4 juni 2008

Mercy...

Idag och imorgon är jag ledig,så jag håller på att packa för fullt just nu, men jag funderar på om jag ska ta ett lass till huset. Igår höll johny på att rensa på tomten, det är rätt så vildvuxet där..men men snart blir det fint..Det är ju tur att man har hela sommaren på sig :-D. Just nu vill jag verkligen inte joba...jag vill bara göra iordning allt...Åka in o köpa färg,måla,sätta upp grejer, boa in sig lixom...I´m yours....*sjunger*.... Sen är jag hungrig på köpet men alla jobbar ju och jag vill äta utemat.. :-(. Det är ett tecken på att jag inte ska äta skräpmat :-D. Men vi har ju inge mat hemma...Ska väl ta o sätta på lite kaffe,sen ska jag nog bära ner det jag ställt i hallen och åka till huset och kolla läget där. Ska ju vara barnvakt idag kom jag ju på..så det gäller att få så mkt som möjligt gjort nu innan lilldamen kommer....även om det är TRÅKIGT att göra det SJÄLV!!!

Kom på en grej som jag måste skriva här... Hur kan man försumma sin egen familj och sätta den i andra hand när ens familj hjälp en med så mkt? Vad betyder det egentligen? Tar man sin familj för givet då? Eller är det familjen som är dumma och ställer upp hela tiden?
Nej detta handlar inte om mig eller min familj, jag är ute efter ett svar på dessa frågor, kan du svara????

1 kommentar:

Anonym sa...

det beror ju helt på situationen. jag tycker jag har "skitit" totalt i min familj under hela gymnasietiden. jag kom och gick som jag ville. men jag hjälpte ju även till en hel del. ungarna var ju små då. men det betyder ju inte att jag inte älskar dom idag. eller att dom inte älskar mig. i perioder är det väl så att man "vill vara ifred". likväl som attv det i andra perioder kan bli s att man vill umgås hela tiden.