tisdag 24 november 2009

Grattis!!

Idag är det Jennifers födeledag, idag blir hon 8 år! Tänk egentligen vad tiden går fort. Det är helt otroligt att hon har blivit 8, går i andra klass och har börjat läsa och skriva.

Vi gick in till hon imorse kl 07, då fick hon kakor, mjölk, och presenter. Sen sjönk vi för hon å. :-)

När barnen var på skolan o dagis, så gjorde jag iordning en amerika paj, tog en promenad ner på samhälle för att handla allt, och när jag ska betala upptäcker jag att min plånbok ligger hemma...så typiskt. Så det var bara att gå hem igen och hämta den.
Så jag kände mig ganska så stressad när jag kom hem med alla varor eftersom att det drog ut på tiden. Men jag hann med allt iaf.
Göra iordning pajen
Förbereda allt innan alla kom, ta fram muggar tallrikar skedar, ladda bryggaren.
Städa kök,badrum och ungarnas rum.
Tog en snabb dammsugning på övervåningen också.
Tog en sväng in i duschen
Hämtade barnen från dagis o skola.

Sen var det bara att invänta alla som skulle komma.
Fört ut kom michelle och Tindra, sen Johnnys mormor,farmor o farfar.
Och sist Fam Larsson. (som även skulle äta här)

Gjorde iordning spegetti och köttfärssås, med en hel vitlök i. (och gudars skymning va gott det var!!)
Efter maten fikade dom, sen for dom hemåt. Barnen hoppa i sängen och det blev lugnt o tyst här... Man blir ju rätt slut efter kalasandet.

Så nu är denna dag över och den blev verkligen jättebra med många fina presenter som Jennifer uppskattade väldigt mycket!

See u later....alligator... :-)

Inga kommentarer: