måndag 21 november 2011

Sjuklingen

Damiens förskylning eskalerade på nolltid idag. Vid middagstid var han så himla grinig och ville inte göra någonting förutom att vara på mig. Så med lite hjälp av mina andra barn så fick vi iaf mat på bordet idag. :-D Först gick Jennifer och hämtade potatis hos Jimmy och Stina, sen roade hon Damien. Under tiden skalade My potatisen och jag kunde fixa iordning laxen och sen koka potatisen. Det blev iof mat vid kvart i sju, men vi fick iaf mat.
Efter maten fick Damien nå fri spel om man kan få det i den åldern, han var glad, drack sin välling och när jag la ner honom i sin säng så började han grina hysteriskt, sen fortsatte han, det spelade ingen roll vad jag gjorde. Jag provade att lägga honom i vår säng och jag la mig brevid men det gick inte, jag bar ner honom och satte oss i soffan det gick inte, bar ut honom i köket och stod där och då tystnade han. Så där stod vi ett tag tills det att han hade lugnat ner sig tillräckligt för att ta emot nappen sen satte jag mig i soffan och skumpade honom och då somnade han på två sekunder.  Nu sover han lite halvdant i sin säng och min energi är helt borta.
Blir nog sängen snart...

Inga kommentarer: