måndag 25 oktober 2010

Förskoledag

Idag var jag på My´s förskola, det var roligt att se alla barnen och se vad dom gjorde en vanlig dag där. Jag och My spelade spel, och dom flesta barnen samlades runt oss och ville vara med. Det var nog lite spännande med att någons mamma var där. Det var fika stund, då läste fröken saga under tiden som man åt. När hon läst färdigt och man var klar fick man smyga därifrån. Sen var det fritt fram tills klockan var 11. Då var det samling igen, då dom sjöng en sång som dom senare i veckan ska sjunga för ettorna. Alla barnen var jätte duktiga på att sjunga. Det var en rolig dag faktiskt och kul att se hur My´s dag kan se ut.


På eftermiddagen när Jennifer kom hem åkte vi in till stan för att köpa skor. Tyvärr tog det längre tid än jag trott, så vi hann bara att köpa skor och smink till halloween festen som My ska på sen var vi tvungna att åka hem igen eftersom att Jennifer hade simning idag.
Under tiden Jennifer simmade satt jag och My på vetrinärstationen för att katterna skulle vaccineras. Vi satt och vänta nästan en och en halv timme innan vi fick komma in och få sprutorna. Katterna skötte sig jättebra när vi vänta, det var värre när vi satt i bilen för då skrek Sofie hela bilresan dit och hem. Men nu har dom fått sin andra vaccination iaf. Ska köra en avmaskning på dom också eftersom att dom är så lösa i magen. Hjälper inte det ska vi byta foder till nå special foder och prova det. Men men, vi börjar med avmaskningen först och främst.

Johnny är också hemma :-D Men åker imorgon bitti igen.

Nej nu måste jag lägga mig, är supertrött!

Inga kommentarer: