söndag 31 oktober 2010

Das weekend

Denna helg var vi hundvakt åt Åke, det gick rätt bra förutom att Optimus inte gillade honom överhuvetaget. Han har protesterat ganska så bra denna helg.
På lördags kvällen gick vi över till Johnny´s bror för att fira Dante som blev 2 år. Vi käkade mat ihop och titta lite på TV och småprata lite innan vi begav oss hemåt igen.


Idag tog vi en promenad när solen tittade fram, det var riktigt skönt ute. Sen åkte vi ner till Åsby för att titta på deras julpyntning. Det var så himla mysigt där med alla tomtar och belysning och allt som hör julen till.Dom hade så sjukt fina saker så jag höll på smälta bort. Jag köpte en adventljusstake som man sätter ljusen i för halva priset då det var den sista och det var utställningsex. Den är vit och så står det ADVENT på. Sen har jag sagt att jag ska göra en ljus dekoration till jul och jag hittade lite smått och gott på Åsby som jag kan använda till det. Så nu längtar jag bara tills det är dags att ta fram alla saker så man kan få det lite mysigt. Tog även en fika på Åsby, det var sjukt mycket folk där så man fick nästan kasta sig på ett bord för att få kunna fika sittandes.


Nu på kvällen blev Åke återlämnad till sin familj igen, han var överlycklig att få se sin matte igen.

Hur många kom ihåg att klockan ställdes om inatt? det gjorde inte mina barn iaf som klev upp kl 6 imorse, fast då trodde vi klockan var 7. Dom var en aning trött ikväll.


Så var denna helg slut. Imorgon är det en ny arbetsvecka igen.

Inga kommentarer: