onsdag 1 september 2010

Kryssningen

Bussen gick 13,25 från Eriksberg, Bibbi skjutsade dit oss. Vädret var inte det bästa men vi skulle ju vara inomhus så det gjorde inte så mycket. Vi anlände till hamnen vid 4-tiden, alla var hungriga så vi bestämde oss för att fika. Det var svindyrt ska jag poängtera, jag köpte en toast ör 32 kr och tänkte att det var en sån där stor som man blev mätt av, men ut kommer det en liten macka med ost och tomat på, det blev ju bara en aptitretare ju. Så jag fick köpa en till macka, som jag blev proppmätt av och då var klockan halv 6. Vid 7 fick vi kliva ombord och när vi gick ner till hytten upptäckte vi att det saknades ju en sängplats, vi var 7 och hade 6 sängar. Gick upp till receptionen och sa till, men dom kunde inte hjälpa oss förrän efter maten. Så vi gick och käkade. Jag var ju tyvärr fortfarande mätt så jag åt inte så himla mycket. Men ungarna var hur hispiga som helst, först att kliva ombord på en stor båt, som i deras ögon säkert var gigantisk, sen få se hytten där vi skulle sova, och sen få äta hur mycket mat och efterrätt som helt. Efter maten fick vi en annan hytt så vi bytte plats på våra resväskor, och sen började vi utforska båten. Vi gick till discot där barnen fick dansa lite till ett liveband. Sen vid 11 började en show för ungarna. Den var rätt roligt faktiskt och efter det tog vi en nattmacka (eller jag gjorde) och begav oss till hytten för att sova lite, tror klockan var närmare två innan alla hade somnat.
Det var lite läskigt på kvällen/natten då det blåste nå oerhört, plus att det regnade som bara attans. Så båten var i rejäl gungning. Så det var lite läskigt att sova, jag började tänka på lite konstiga saker som typ titanic och så där. Skrämma upp en mer än man behöver...

Men men.. På morgonen lös solen för fullt, gick upp och åt massor med frukost, sen tog vi badkläderna och gick ner till poolen och hängde där ett tag. När vi gjort oss iordning så gick vi till barnhörnan dom hade på båten där ungarna lekte ett tag, Tog en fika, vila lite, handlade lite på Tax-freen. Såg en till barnshow, handlade lite mer, åt lite mer, såg ytterligare en barnshow och vips så var vi framme i Stockholm igen.

Det var två dagar med fullt ös från morgon till kväll. Visst dom kivades, men dom hade också väldigt roligt. Det var nog en väldigt rolig upplevelse för dom.

Inga kommentarer: