tisdag 2 november 2010

Jobb kväll

Tog mig en liten sovmorgon imorse, klev inte upp förrän halv nio, låg och halv sov sedan My klev upp typ vid 7. Det var ingen bra grej det här med att ställa tillbaka klockan. My går upp hur tidigt som helst nu.
Vi käkade frukost och jag bestämde mig för att dammsuga innan jag hoppa in i duschen. När det var klart skulle jag dra igång vattnet och vänta på att det blev varmt, men det blev bara kallare och kallare. Hmm konstigt..var tvungen att prova kranen till handfatet, men där var det också kallt. Så på med morgonrocken och uppför trappen, på med datorn, in på Mälarenergis hemsida och kolla driftavbrott. Jo men visst hela hallstahammar var drabbad av ett arbete som skulle pågå mellan 8-17. Öhhh jaha vad gör man då då? Jo jag ringde svärmor och kollade om dom hade varmvatten, klädde på mig fort och sen stack vi dit så jag fick duscha.
Så nu är man fräsch igen och snart kallar jobbet på en också. Barnen ska vara på kvällsdagis.

Det som stör mig mest med dagiset är att dom har satt staket för dörren nu så man kan inte köra in bilen fram till dörren utan nu måste jag ju väcka barnen så dom får gå ut själva. Det är ju lite irriterande eftersom att deras sömn blir ju störd. Hur blir det i vinter sen då? om det blir samma vinter som i fjol? då kanske man inte ens kan åka ända fram med bilen och då måste barnen klä på sig och gå ut i det kalla vädret och då hinner dom vakna till liv också. Kanske ska börja ta föräldra penning när man jobbar kväll så slipper man det orosmomentet.

Nu ska jag stoppa något i magen innan det är dags att fara till jobbet.

Inga kommentarer: