onsdag 2 mars 2011

Helt galet!!

När vi kom ner till FLM så var det hur mycket folk som helst som vänta i receptionen, det var en väntetid på 20 min så när vi väl kom in var kl 11,15. Doktorn ropa upp Jennifer och säger att han kan inte ta emot oss för att han är fullbokad fram till kl 12. Jag förklara för han att det var ju kö, men till svars fick jag gå och prata med receptionen, jag är fullbokad till 12.
Gick till receptionen och fick prata med en SSK som skicka ner oss till deras chef.
När vi fick träffa chefen förklara jag för henne vad osm hänt, hon gick in på datan och kolla, sa att patienten som var efter oss inte ens hade kommit så hon förstod inte varför han inte hade tagit emot oss, hon gick och prata med honom sen kom hon tillbaka och sa att vi skulle få träffa en annan läkare, det tog ca 2 min sen kom en annan läkare som var jättetrevlig, undersökte Jennifer och skicka oss till labb, fick ta prover sen vänta på svar. Hon hade som tur va inga bakterier, men fick hostmedicin pga hostan.
Men jag har aldrig varit så förbannat som jag var då på en läkare, hur i helvete kan man neka en patient att komma in? och det som störde mig mest var att den doktorn inte gjorde nå annat än strosa omkring under tiden vi vänta på att få prata med chefen, och prick kl 12 stod han ombytt och klar för att gå på lunch.
Funderar starkt på att ta reda på vad det kostar att ha en privat läkare, eller byta VC för så här ska det ju inte gå till!!
Halv ett kom vi hem igen, jag är förbannat upprörd över detta!!

Inga kommentarer: