onsdag 26 oktober 2011

Optimus Prime

I Söndags gick jag ut och gav mig hän våran gräsmatta, har sagt i flera veckor att den skulle klippas innan vintern slår till igen men det har inte blivit av, men så i söndas så klippte jag den. Det var fint väder och rätt så varmt så då passade jag på och det var ett riktigt pass faktiskt, dels för att gräset var så långt och dels för att det var ju rätt blött i jorden. Men nu är det klippt, tog bort gräset runt vår sten som vi har, rensade bort gamla bruna blad. Så nu ser det skapligt ut inför vintern.
Men när jag höll på på tomten så kommer My ut och säger att Optimus haltar och har blod på pälsen, så jag går in och ser honom stödja på tre ben och en liten blodfläck på pälsen. Tar upp honom på bordet och försöker titta och känna på benet, men han jamar och morrar och börjar sprattla. Så jag ringer hit Jenny som kollar och klämmer medans jag håller, hittar två små hål som var sätt så djupa, men inget annat. Men eftersom att han har så pass on ringer jag till Strömsholm och rådfrågar med dom, efter ett andra utlåtande så bestämdes det att jag skulle vvakt till på måndagen och sen ringa.
Så i måndags ringde jag till Veterinärstationen och fick en tid på fm, dom trodde han hade fått ett muskeltrauma vilket gjorde att han hade så ont, så han fick smärtlindring som han ska gå på i 14 dagar, plus att han sk hållas inomhus. Är det så att det inte blir bättre eter 7 dgar skulle jag ringa igen och får då en remiss till röngten.

Men idag (onsdag så är han mycket bättre, han stödjer bra på benet, men är halt, har redan lyckas rymma ut två gånger men kommer inte så långt. Men annars går det bra att ha honom inomhus.
Min fina lilla kille.....



Inga kommentarer: