torsdag 27 oktober 2011

Otäckt

Ikväll har vi haft middagsgäster här, jag provade att laga en ny kasslergryta som jag själv tyckte blev riktigt god.
Efter maten höll barnen på att leka och stoja, dom gick upp på övervåningen och rätt som det är hör vi välrdens brak och sen ropar dom att jag måste skynda mig upp. My gallskriker, så jag rusar upp för trappen och skriker av ren rädsla på hon. Där ligger hon under tv-bordet, med TV:n brevid sig. Hon har med andra ord tippat omkull TV och TV-bänk över sig. Jag blev så rädd, gick igenom hela hennes kropp för att se så inget var brutet, men hon klarade sig bra förutom ett litet sår på fingret.
Efteråt när allt blev lugnt, kom mattheten i kroppen. Det tog på krafterna att bli så rädd. Fan det kunde ju ha gått riktigt illa ju. Usch....Snacka om en mammas mardröm när sånt här uppstår....

Jäkla otursvecka det här...Hoppas ingenting mer händer nu....

1 kommentar:

Emma sa...

Förstår att du blev rädd. Det värsta är när man hör ett duns och sen hör ens barn skriker/gråter och man går fram och förbereder sig på det värsta, varje gång. Men vilken tur My hade som klarade sig ifrån ett litet sår på fingret bara.