fredag 8 januari 2010

Idag har jag tagit bort julen på övervåningen, denna jul har jag inte känt nå riktig julstämning, vet inte om det beror på att vi inte varit hemma över julen eller om det är för att jag jobbat eller vad det är. Så jag kände att jag lika gärna kunde ta bort det som finns på övervåningen. Nu finns det bara kvar på nedervåningen, och där får det vara ett par dagar till iaf...

Nu på kvällen tittade jag på en film på Trean, den hette the break-up. Den var faktiskt väldigt bra tyckte jag.( Handling: Efter att Brooke avslutat förhållandet med sin pojkvän, Gary, vägrar båda att flytta ut ur lägenheten de delar. Efter att ha fått råd från sina vänner, sätter de igång med psykologisk krigsföring för att få den andre att lämna lägenheten - tills de båda inser att de kanske istället bråkar för att hålla sitt förhållande vid liv). Och en scen handlar om att hon köpt biljetter till en konsert, ber han följa med, men han dyker inte upp. Vilket gör att hon blir jätteledsen och går hem. Gary kommer hem och hittar henne sittandes i sin säng gråtandes, där hon förklarar för honom att hon har gjort och gett allt plus lite till i deras förhållande, stöttat han, planerat allt, plockat undan efter han,lagt fram kläder till han osv. och det enda hon ville att han skulle göra var att visa uppskattning, vilket han inte gjorde, för han var för ego.
Jag tyckte att filmen var så lik det verkliga livet, att man inte uppskattar det man har förrän det är försent, och då går det ju inte att ändra på något! Man ska nog stanna upp emellanåt och tänka efter på vad man har och vara glad för det! Och man ska nog inte heller ta varandra för givet, för rätt som det är så kanske det tar slut precis som i filmen....

nu är det dags för sängen...

Inga kommentarer: