måndag 10 november 2008

80-tal och reunion

I fredags var det 80-tals fest med jobbet, jag gick dock inte på det sättet. Vi var i stan och handlade lite sen käkade vi mat på ikea, *mums* Sen återvände vi till hemmet igen i mörkret. tog det litelugnt, tittade på tv lite grann, bestämde mig sen för att åka till festen för att se hur det var.
Det var hur kul som helst där. alla var fulla och glada och hade det trevligt. var nog där till ett på natten.

Lördagen började med att jag och mysan fick lov att åka in till västerås på morgonen för jag hade köpt för små skor till henne på fredagen. Hon fick prova ett par andra skor som var jätte fina som hon köpte istället. fick leta efter fars dag presenter oxå. Åka hem, hämta Mysans klänning, skjutsa hon till farmor för där skulle hon äta lunch för att sedan gå på kalas. Åka hem igen, slänga i mig lite lunch, packa min väska för att sedan åka till El Stockholmo, Täby C.
Täby innebär miljoner människor på alla affärer, kläder ligger huller om buller, det är stans oreda, man vet inte vart man ska gå. Men jag letade reda på jack & jones, där min kompis jobbade. pratade lite med hon och gick runt i olika affärer i väntan på att hon skulle sluta. När kl blev 16,30 stack vi hem till hon, gjorde oss iordning i all stress, beställde taxi för att åka ner till stationen, ila till tåget. Sen var det bara att vänta på att tåget skulle rulla in på Östra station.
Med våra lokalsinnen så var det inte det lättaste att försöka hitta till Hirschenkeller, men vi kom dit iaf. :-D Det var otroligt nervöst. jag ville bara vända i dörren, fy fan vad nervös jag var. Men när vi väl satte oss vid bordet så visade det sig att det var 4 ifrån min klass. 9A, det var 1 ifrån 9B som inte kom, det var 2 från 9C, och hälften av 9D kom. Och det var precis som att skruva tillbaka tiden 10 år. Det var en riktig flopp, tyvärr. Men jag hade ju bra sällskap, och vi satt och patade och drack, sen vid halv 11 bestämde vi oss för att dra vidare, vi skulle till ett ställe som hette golden hits, eftersom att en klasskompis hade VIP biljetter, men när vi kom dit så visade det sig att dom hade ändrat reglerna så dom var tvugna att vara underskrivna. så det sket sig, så vi gick vidare i regn och rusk. klockan hann bli halv 12 innan vi bestämde oss för att skita i det och åka hem.
på söndagen vaknade man hur pigg som helst. Käkade lite frukost och snackade skit, sen åkte jag och hälsade på en kompis och mamma, åkte förbi mina gamla hem i berga oxå.

På vägen hem åkte jag förbi pappas grav oxå och satte dit ett ljus eftersom att det var fars dag. Sen åkte jag hem i värsta spöregnet och blåsten. Men hem kom jag och trött var jag, men hem ljuva hem.!

Inga kommentarer: