tisdag 24 augusti 2010

Karuseller...

Anlände till stockholm vid ett tiden, och eftersom att ingen var van stockholmare (inte ens jag) så krånglade vi till det med vägarna, och till slut hamnade vi på en båt som tog oss till Gröna Lund. Haha ja det blev både en promenadbit och en båttur.
Vi käkade på en restaurang precis utanför grönan, riktigt god mat var det. Sen gick vi in och riktade in oss på karusellerna. Jag bad om något lätt och det blev bergochdal banan, mitt hjärta satt i halsgropen när vi stod i kön. Pulsen låg säkert över 200. Jag trodde jag skulle dö och då hade vi inte ens åkt! Men jag fick ur mig allt plus lite till när vi åkte, jag skrek och skrek och skek! Men det var roligt. Sen tog vi kvasten, den var ju helt klart bäst. Vi hälsade på spökena också, som höll på att skrämma livet ur mig och alla andra där inne.
Det blev sommarkrysset, tyvärr missade jag Takida då vi stod i kön eller om vi åkte, det vet jag inte. Men tråkigt var det, men som sagt jag hade kul iaf. Jag vann också en STOR chocklad, med en massa små chocklad inuti. plus att jag vann tre påsar gott och blandat påsar! Det var så häftigt. Jag har aldrig vunnit nå stort i mitt liv, så det var riktigt kul att vinna!

Vi satte oss på sista tåget hem som gick runt halv 12 på natten, vi var tillbaka i hallsta runt 01,20. Alla var helt slut och helt möra i kroppen, så det var riktigt skönt att få gå och lägga sig.

Men det var en underbart rolig dag, med mycket skrik och skratt!! och även fast det regna så gjorde det ingenting!

Inga kommentarer: