måndag 29 november 2010

No balls

På eftermiddagen var jag barnvakt åt Ebba och Emil en liten stund, när Jenny kom hem stack jag iväg med Optimus till vetrinären då han skulle bli av med sina bollar, men inte trodde jag att det skulle ta en hel kväll att bli av med dom små bollarna, kom dit till 17, det var fullt med folk, tror jag hamna på nr 10. kl 18,30 fick vi komma in. kl 19 skulle jag vara tillbaka för då skulle allt vara klart. Stack hem till Jenny och Jimmie en snabbis och käka för att sen hämta hem Optimus, trodde jag ja. Vid 20-taget fick jag åka hem, så hela kvällen har jag inte gjort annat än att vänta, hade jag vetat att det skulle ta så här lång tid att bli av med bollarna så hade jag bokat en tid och inte tagit det på drop-in. Nu hade jag ju världens tur att Jenny och Jimmie kunde ta barnen, annars hade det blivit en ännu längre kväll, för det var rätt kallt att sitta och vänta hos vetrinären, och inte så speciellt roligt heller.

Men nu har jag en mycket trött, lite halvblodig Optimus som ligger och sover. Han är helt slut min lilla kille. Får bara hoppas nu att det var värt all denna väntan och kyla..

Ska nog också krypa ner i sängen...

Inga kommentarer: