söndag 19 juli 2009

again and again...

I fredags hände allt och ingenting... Vi tog bort det sista på hallonhäcken så nu är det tomt.
My gjorde sig rejält illa strax innan hon skulle åka på kalas. Hon skulle cykla ut på gatan och körde in i en skruv som rev upp ett ganska brett sår precis vid nyckelbenet, så vi fick ringa ner till vårdcentralen så dom fick titta på det. Dom bestämde att sy två stygn och tejpa. Så nu får hon egentligen inte göra nånting, men det är svårt att hindra en aktiv liten tös. Ska på återkontroll på måndag igen så vi vet hur länge hon ska ha stygnen.
På kvällen hade vi tjejkväll (jag,Alice och Stina) hemma hos Stina. Vi såg the Spirit och Twilight. Den är fruktansvärt bra. Har precis läst ut boken och den var nästan bättre än filmen. Väntar med spänning på att den andra filmen ska komma på bio!


Lördagen.....
*minnet är bra kort alltså* Gjorde nog inget spec, åkte och käka i stan sen åkte vi och fiska på kvällen. Var hundvakt också eller jag skulle gå ut med hundarna. Så det gjorde jag också. Luften var lite halvkonstig igår så det var rätt skönt att vara ute och gå.

Söndag...

Idag var vi till Parken Zoo och kollade på djuren, såg när vildhundarna blev matade och när tigrarna hade dragkamp. det va rätt häftigt, dom är bra stora när dom kommer så pass nära en...Såg även på hujeda mej uppträdandet. det var väl helt okej. Sen åkte vi till strängnäs och lämnade Jennifer till sin pappa som hon ska vara hos nu i två veckor.
Åkte på ett-års kalas också. Var inte där så länge (tror jag) med tanke på att dom hade haft gäster hela dagen och vi hade varit borta hela dagen så man var rätt så mör.

Min semester är slut också...Känns skittrist. Imorgon börjar jag jobba igen, just nu känns inte det allt för spännande! Men det är säkert bara för att man har vant sig att vara ledig. Så jag tror nog att jag kommer in i jobbandet ganska så fort.
Jag får sätta Johnny i arbete också, med tanke på att släpet måste tömmas och vi åste försöka få bort allt längs ena hus sidan.

Ja det här var då min helg, en fullspäckad sådan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

skönt när det händer lite ;)
twilight var ju skitbra!

stina sa...

men åååh, det var ju jag som sa det där :P