onsdag 8 juli 2009

En superdag!

Klockan ringde kl 08,00, gick inte upp förrän 08,15, gick ner och väckte barnen åt lite frukost, stack sen jag ner till affären och köpte lite mat som barne och Alice skulle ha över dagen. Alice kom vid 09,15 och vi åkte in till västerås strax efter 09,40. Vår buss gick 10,30 och vi anlände till Stockholm vid 12,00. Tog oss ner till tunnelbanan för att ta oss till Slussen där vi sedan skulle ta färjan över till Grönan. Man kände sig verkligen som en turist med tanke på att jag inte kom ihåg vart man skulle gå osv. Tur att man hade med sig människor som våga chansa lite. :-) men vi hamnade ju rätt iaf.
När vi väl kom in på Grönan så tog vi och åkte musen, för vi trodde inte att det var någon kö på den men det var det. Tror nog att vi vänta i minst en kvart innan det var våran tur, jag skratta mer än skrek,men Jenny skrek nog hela tiden, sedan tog vi berg o dalbanan eller Jetline som den heter. Där skrek jag typ hela tiden! Medans Jenny typ skratta igenom en mer eller mindre. Men den åkte vi oxå mest, den blev roligare och roligare ju mer man åkte den. Vi åkte också nån ny berg o dalbana som hette kvasten. den såg inte så farlig ut och det såg ut att gå rätt sakta men det gjorde det inte, dels så satt man med benen hängandes fritt så när man väl åkte så kändes det som att man skulle slå i träd och hus. Jag och Johnny prövade att sista längst fram och det var hur äckligt som helst. men det var verkligen superroligt!!
Sen åkte jag och Jimmie extreme, där hade man benen också hängande fritt, men den såg läskigare ut än vad det var. Man kunde åka runt alltså ett helt varv men jag tror vi gjorde det en gång bara. Jag och Jenny trotsade allt oc åkte längst fram på Jetline också, och det var riktgit äckligt fy fan... Men vilka adrenalinkickar man fick! :-) Vädret hade vi rätt så tur med, det kom några regnskurar så vi fick lov att köpa oss regnponchosar. Men annars tyckte jag att vi klara oss rätt bra trots dom svarta molnen på himlen. När vi satt i Jetline så läste vi att den gick snabbare när det regnade och det kan jag hålla med om att den gjorde. Det var kanske därför vi åkte den så många gånger. Innan vi skulle åka hem så försökte vi vinna lite på olika stånd, men det gick åt pipsvängen. Sen gick vi tillbaka till t-centralen och det va en bit att gå så när vi väl satte oss på tåget så var alla helt färdiga.
Vi anlände i Västerås vid 23,00. Så vi var väl hemma vid 00-taget tror jag. Då skjutsade jag hem Alice som hade suttit barnvakt hela långa dagenoch det hade gått jätte bra. Så det får man tacka för!
Om jag summerar hela dagen på grönan så var det en toppen dag med toppen sällskap! Och jag skulle lätt kunna göra om det, de roliga var att när vi kom hem och vi hade lagt oss så spelades alla karusseller upp i mitt huvudet, så det kändes som att jag åkte igen fast i min säng... haha knäpp va?

1 kommentar:

MrsMoosie sa...

Tacka vet jag pop-expressen på grönan,remember?:)