onsdag 14 september 2011

Matkasse

Har funderat länge på att prova på Linas matkasse. Men har dragit mig lite för att göra det. Dels för att jag har ansett att det har varit dyrt, 749 kr för en kasse mat som ska räcka i 14 dagar. (ja,jag vet nu när jag har tänkt efter så är det ju inte dyrt) Sen är det också för att det står att det är middag för ca 4 personer, kul om maten inte räcker då. "Nej, tyvärr Ramona. Idag är du utan mat, för det räckte inte åt dig".
Fördelen är att man får hem maten, det finns recept, det finns olika variationer av maträtter samt hur lång eller kort tid det ska tillagas. För det här med att komma på mat varje dag är inte alltid så lätt och då kan det ju vara skönt att veta att idag blir det fisk, imorgon kött osv.

Ja man kanske helt enkelt ska prova, det kan ju faktiskt vara en jättebra grej...

4 kommentarer:

Grannen sa...

Men inte får man väl mat för 14 dagar ? Så fattade inte jag det när jag läste om det.

stina sa...

vi har också funderat på det! synd att frakten är dyr, men med tanke på hur mycket onödigt man handlar när man väl storhandlar tror jag man sänker de totala matkostnaderna iallafall i slutändan. vi kollade även in matkassen.se

Ramona sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ramona sa...

Nej jag skrev fel, man får kassen var 14:de dag. Och maten räcker i 10 dagar.