onsdag 14 september 2011

Mitt i

Idag har jag varit riktigt trött, vaknade inte ens inatt när Damien vakna, så det var ju tur att Johnny var vaken och pigg inatt :-D

Förmiddagen gick åt att sega, (nu när jag tänker efter tror jag att jag har tvätt i maskinen, bör undersökas)
På eftermiddagen kom My hem och tog med sig en kompis, fullt hålligång. Vid middagstid skjutsade jag hem henne, sen vidare till My´s balett. När vi stod och vänta på att balettfröken skulle komma så passade My på att byta om till balettkläder i bilen, men mitt i ombytet fick Damien världens gråtattack, det började osa bajslukt i bilen, på några sekunder blev hans gråt hysteriskt. Jag kände stessfaktorn närma sig med stormsteg, My skyndade sig så gott hon kunde med att klä på sig.
For hem fort för att kasta av han blöjan, men han var lika ledsen efteråt iallafall. La jag ner honom blev han helt tokig och bara skrek. Så det var bara att bära honom och strunta i allt annat. Efter en stund var han lugn och hade återgått till sitt normala jag igen, kunde stoppa han i babysittern ett tag och börja göra iordning kvällsmaten innan det var dags att sätta oss i bilen igen och hämta My. På vägen hem somna han, så jag hann laga mat, hjälpa barnen med läxorna och äta! Det är tur man är kvinna och göra flera saker samtidigt :-D

Nu är det kväller här hemma, ljusen är tända och det regnar utanför. Ska ta mig en kopp varm mjölk med honung nu...

Inga kommentarer: