torsdag 29 maj 2008

Akuten...


inatt fick vi åka till akuten med Mysan, då hon hade ramlat från en leksaksställning på dagis, hon landade med ryggen och huvudet isanden, antaligen hade hon oxå tappat andan när hon landade, men hon hae jätte ont i bröstet. På kvällen började hon hosta och då sa hon att det gjorde ont. Så vid 23-taget igår kväll åkte vi in till akuten och satt där till 02,00, sen fick vi åka hem. Det var som tur va inge fel på hon utan det kunde vara så att ett revben touchat hennes lunga eller att hon inte hade andas normalt efter fallet som gjorde att det bildades slem. Men nu är hon OK!. Men lilla jag var så trött imorse när jag skulle till jobbet, jag kände mig som en zoombie..*usch* var trött heladagen och det blev ju inte bättre att man sov på sin rast heller. Men nu är man äntligen hemma och har tre dagars ledighet framför sig, så det bli antagligen en tidig kväll ikväll. :-D. För imorgon bär det ju av till ullared så då måste man ju vara utvilad eftersom att det är jag som kör hela vägen... Nu väntar jag på min mat som ska komma med min kompis :-D. Hon är bra snäll som kommer med mat när man är trött och inteorkar laga mat...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hittade din blogg länk via din sida på familjeliv.
Läste att My ramlat. stacars hon. Amanda ramlade också så när hon var ca 2 år vi fick åka in till akuten och de gjorde en röntgen av hennes nacke för att hon klagade över att hon hade smärta där, hon hade vridit sig något o de var som en whiplasch skada, tur att små barn är ganska "lelösa"... hon landade också på rygg/nacke men vred runt sig o fick väldigt mkt sand i näsa o mun. hon ramlade högst uppifrån en klätterställning på en lekpark hemskt det där tur dom klarar sig ganska så bra dom små när ddom gör illa sig.

Hoppas ni får de bra i Ullared. Vi var där i slutet på april o då var de mkt utplockat.
Ha de bra / "grannen"