tisdag 14 april 2009

Trädgårdsarbete

Idag är det en vanlig vardag, jag är ledig, My är ledig. Så på förmiddan tog vi oss en biltur. Johnny behövde övningsköra lite, det va ju ett tag sen han gjorde det. Vi åkte ner till Åsby för att titta på den nya outlet affären. Men det fanns inget där som var av intresse. Tog en fika på Åsby också! Sen åkte vi ner på samhälle och gick in i lite affärer. Hade ett presentkort som jag använde idag! Men jag fick kvar 25:-. det var ju lite typsikt. Kunde ju ha gett mig 25 kr i handen istället tycker jag, men men. Efter det åkte vi och hämtade Jennifer i skolan och sen åkte vi hem,tog cyklarna och cyklade upp till sjön för att mata fåglarna. Ankorna var hur snälla som helst och följd efter oss men det gjorde även gässen. Men dom var inte lika snälla, dom var skitsura och jagade oss så My blev jätterädd för dom. Efter vi matat klart cyklade vi vidare ner på samhälle för att handla lite mat. Det blev grillat idag! :-D
Nu på eftermiddagen/kvällen har vi hållt på och donat i trädgården, har krattat upp alla grenar och kvistar. samlat ihop alla löv som legat på backen. Huggit ner ett träd som inte gjorde nå nytta. Tyvärr blev det lite för mörkt för att kunna fortsätta, men nu börjar tomten se riktigt skaplig ut. Får fortsätta imorgon igen när det är ljust.

Inga kommentarer: