torsdag 17 december 2009

lider mot sitt slut...

Igår var vi på Vattenpalatset i Eskilstuna, med vi menar jag då jag och barnen och Jenny och Ebba. Vi kom dit vid 11 och åkte hem vid 5. Det var en superrolig dag med en massa bad, lek och stoj!
Alla var helt slut när vi åkte hem... Somna som en stock sen på kvällen :-)

Idag tog jag en promenad i det vackra vädret, trotsade minusgraderna och blåsten. Hade tid hos sjukgymnasten på förmiddagen. sen gick jag vidare ner på samhälle och hämtade ut mina nya gympadojor :-) gick förbi bibblan för att kolla efter en bok, men deras datasystem funkade inte så dom skulle höra av sig när deras system var igång igen. Efter det gick jag hem igen, gjorde iordning lite lunch, röjde upp lite hemma innan det var dags att hämta My från dagis. Hämtade hon tidigare idag då vi skulle vara hund/barnvakt. Så vi bakade pepparkakor vilket var uppskattat av barnen. Men tyvärr glömde jag sista plåten i ugnen så dom vart väldigt brunbrända :-)
Jenny och Emil kom förbi och drack en kopp kaffe innan vi gick över till dom och åt mat. Meningen var att Johnny skulle hjälpa sin bror, men det blev inget med det idag tydligen..

Så nu sover barnen gott och TV:n står på :-)

Imorgon är det sista dagen för Jennifer i skolan, sen är det jullov för hennes del, och det börjar hon med att åka till sin pappa över helgen.

Nu är det inte långt kvar tills det är jul heller :-) Känns lite overkligt att det ligger så pass nära....

Inga kommentarer: