tisdag 15 december 2009

Projektet

Trappen har ju legat på is ett tag nu, men idag åkte jag till färgaffären och köpte färg. Sen tog jag tag i att måla vid taket där det nu varit omålat i över ett år, men nu är allt längst taket målat. Tänk vad mycket en stege kan göra :-) även om jag var livrädd att stegen skulle rasa genom väggen eller halka ner från trappen. Sen så har jag provmålat en bit av trappen med den vita färgen och jag tror det kommer bli så himla bra när det är klart!

Från det ena till det andra, det har snöat oavbrutet nu i över ett dygn. Var ute och skotta bort snön efter barnen lagt sig runt halv åtta och nu syns det inte att jag har skottat....Det bara vräker ner och ska man lyssna på vad vädergudarna säger så kommer det att fortsätta vräka ner ända fam till jul! Så det är bara att hålla tummarna att det gör det! För det skulle vara underbart att vakna upp på julaftonsmorgon och se att backen är vit och inte grön och lerig med en massa regn.
Snö är alldeles underbart när det är såhär som det är nu...Blir så glad av snön!


Men nu ska jag sova...

Inga kommentarer: