torsdag 4 augusti 2011

bad bad day!!

Idag har varit en riktig skitdag rent ut sagt, det började imorse med att Damien hade pinkat igenom blöjan så det var en stor blöt fläck under honom, tog av han blöjan, la en handduk där det var pink och torka av han, lät han sedan ligga naken ett tag och vädra. Han la sig på sidan, My höll på och leka med han sen säger hon helt plötsligt att han pinka på hennes hand. Rätt som det är börjar han bajsa också, jag fram med en tvättservett fort som attans, det hamnar på handduken, tar fram en ny tvättservett, torkar rent honom och försöker ta bort det som hamnat på handduken, när allt är klart börjar han igen. Torka igen, på med blöja, bort från sängen. Det var den starten på denna dag.
Runt lunch skjutsade vi Alice till Bronsil framotillbaka efter det käkade vi lunch, jag gjorde iordning en till kladdkakesmet, satte på kaffe. Lagom till att allt var klart kom Alice förbi, vi fika, efteråt bada My och Alice i grannens pool då våran är alldeles grön trots chockklorering, alg medel och sänkt ph-medel.

När Johnny kom hem och vi ätit middag så skulle vi åka till Lisjö och bada, jag backar ut bilen och precis när Johnny säger: "Du ser väl bilen" så säger det bang och jag backar in i grannens bil! Var bara att ställa min bil på hemmaplan igen o kolla igenom gannens bil men hittade inga skador som tur va, även grannen kollade men hitta inga. SKÖNT!!!
Åkte iväg till Lisjö och My fick bada, meningen var att Damien skulle sova, men det var någons hund som skällde så förbannat så han vaknade. Så när vi åkte hem igen var han grymt trött, så det var bara att mata han, flaskmata han och sen mysa i Johnnys famn så somna han.

Jag kröp ner hos My en stund nu på kvällen. Men nu sover alla här hemma och torktumlaren tjuter....

Det har inte varit en bra dag idag men den är snart över som tur är.

1 kommentar:

Grannen sa...

Du saknar nog mig ... Det är de som är felet ;)