lördag 27 augusti 2011

Shopping

Denna lördag var alla vakna vid halv 8. Frukosten intagen vid halv 9. Johnny åkte iväg till tippen en sväng. Damien bajsade ner hela sig och fick lov att duscha. My åkte iväg med Ebba, Johnny kom tillbaka och jag åkte in till stan med Stina för att leta badkläder då våra pojkar ska börja på babysim samtidigt.
Gick igenom varenda affär och kollade och provade, men hitta inget.
Stina "lurade" in mig på Change - en underklädesaffär. När jag stod där och kolla på deras rea badkläder så smyger sig en expedit fram och börjar mäta mig och prata BH-storlek osv. Sen hjälper hon mig leta fram både baddräkter och bikinisar, så det var bara att gå in i provrummet och prova. Hon stack in huvudet emellanåt och kollade, hämtade, lämnade. Jag hittade en bikini överdel som satt som en smäck! Kändes helt underbart. Köpte även jättesköna trosor. :-D Jag ska återvända senare och prova ut olika BH:ar.
Men det kändes så härligt att få hjälp av en kvinna som kunde sin sak, för när det gäller underkläder kan man bli tokig!
Gick in i några fler affärer innan vi tog en lunch för att sedan åka hem.
Stannde till hos Jimmy och Stina då Johnny och Damien var där, meningen var att jag skulle åka hem men det slutade med att vi grilla ihop, käkade efterrätt, kolla på en film och hade lite lördagsmys innan vi åkte hem.

Nu sover alla här hemma, det känns som att kl är jätte mycket fast den inte är det.
Men känner själv att jag skule vilja sova, är rätt så trött!!

Inga kommentarer: