fredag 12 augusti 2011

Strange...

Ja hur ska man få detta att låta rätt då... Jo så här var det. Härom kvällen satt jag här själv. Alla sov. Jag skulle precis gå och lägga mig. Stängde av TV:n och gick på toa, lät toa dörren vara öppen, då hör jag het plötsligt att ytterdörren öppnas, först lutar jag mig åt sidan för att se om det kom nån, sen blir jag livrädd och låser dörren och känner paniken inom mig växa, pulsen ökar. Det kom ju in någon! Vågar knappt röra mig, vet inte vart jag ska ta vägen, försöker lyssna om jag hör någon, men badrumsfläkten är igång och surrar hur högt som helst. Öppnar fönstret och försöker höra om någon går på gruset, men hör inget. Tittar mig omkring i badrummet efter något jag kan använda, ser Johnnys halsband, men nej slunga någonting är inte värt. Tänkte på duschen, men den hörs ju så bra innan man kan öppna dören. Tittar upp och ser hårspray! Ja, det tar vi. Så med hårsprayen i beredskap så öppnar jag badrums dörren sakta. Lyssnar noga efter ljud, gå mot källardörren och öppnar den försiktigt, tänder lampan och ser att dörren ut är öppen, får en känsla i magen att någon är i källaren så jag låter det vara tänt och stänger källardörren och låser, sen tänger jag dörren ner mot källaren, sätter fast en bandyklubba och sen en fönsterbräda så handtaget inte går att trycka ner.
Går till slut och lägger mig, men kommer absolut inte till ro, hör en massa konstigt, men till slut måste jag ha somnat iaf. För jag vakna igen vid 05 av att Damien var vaken, och min första tanke va: " Vi lever fortfarande".
På morgonen efter Johnny åkt till jobbet och alla vaknat till liv, gick jag ner och såg att dörren fortfarande var bommad.SKÖNT.  Sen rullade dagen på fint. Men jag har tänkt helt allvarligt på att skaffa en vakthund, kollade till och med upp vilken hundras som var bäst.
Jag är skiträdd och hur paranoid som helst. Det har jag varit så länge jag kommer ihåg. Jag hatar att vara själv, jag hatar när det är mörkt, jag får för mig en massa konstiga saker. Jag förstår inte att jag egentligen kan jobba natt eftersom att jag skrämmer upp mig själv då också.  Drygt som fan är det!!

Och inatt hade jag en så sjuk dröm, tyvärr kommer jag bara ihåg en bit utav den då det har etsat sig fast.
Men igår åkte jag till Sevalla, då åker man förbi Tillberga, och där ligger Tillberga anstalten. Så bara för att jag läste det på en skylt så drömde jag att jag var på anstalten med My och vi hittade massa pennvässare med behållare (sånadär små som barn brukar ha) fast själva pennvässar delen var borta eftersom att den var vass, och inga vassa föremål fick vara på anstalten.
Hur sjukt som helst.

nej nu är det nog dags att krypa till skojs, ska upp tidigt imorgon....

Inga kommentarer: