måndag 8 augusti 2011

Uppdrag: Räddning

Tidigare idag när jag stod och böt blöja på Damien så tittade jag ut över till grannens pool, tyckte dom hade lite vatten i poolen och mindes inte att det var så lite igår. När jag fått Damien att sova gick jag över för att se om det verkligen skulle vara så lågt med vatten, men såg ganska fort att det hade sjunkit rätt så mycket. Såg även hålet ganska snabbt också då det spruta ut vatten ur poolen, kände paniken. Vad fan gör man?? Vet ju att dom skulle ha lagningskit någonstans men jag hittade det ingenstans. Tog en handduk och försökte täppa till hålet utifrån. Bad ungarna hoppa i poolen så dom kunde lägga stenar på hålet. (Efter jag messat och berättat vad som hänt, fick då tipset att lägga stenar på) Men det hjälpte inte mycket. Alice kom förbi, och precis då hittade jag lagningskitet. Så jag bad hon hoppa i och det gjorde hon (stackare) Men lagat blev det iaf, och nu ligger stenarna på och där får dom ligga tills grannarna kommer hem. Fyllde även upp poolen igen då.

Så en stor eloge till Alice som hjäpte till att laga hålet, även till mina barn som dök ner och la stenarna på plats från början. Nu hoppas vi att det inte händer nå mer.

1 kommentar:

Grannen sa...

Stort tack till Alice :) lite fegt av dig och inte dyka i =b