tisdag 20 april 2010

Åke-dagar

Igår och idag har Åke-mannen varit här, vi har busat och stojjat och haft det allmänt bra trots att vädret har varit lite omväxlande.
Igår tog jag och Erika en promenad, det blev nibble runt. Stötte på polisen på Snevringevägen som hade följt efter en bil, och han i bilen fick blåsa, sen kom det fram en alkis till polisen och polisen blev helt galen och började skrika åt alkisen att försvinna därifrån, sen gick polisen efter honom ett par meter och rätt som det var så plockade dom in honom i bilen, får dom gör så? bara plocka in någon? Det kan ju inte ha berott på att han var full för då kan dom ju ställa sig utanför en krog och plocka alla fulla människor. Jag tror det berodde på att dom hade en tråkig dag, för killen dom tog från början var ju "clean".

Idag har Jennifer varit hos läkaren för sin svinkoppa som hon har, fick antibiotika dels på salva och i tablettväg. Så nu hoppas jag att det försvinner, men hon har varit duktig som inte brytt sig om att hon har haft en stor kompress i pannan. Hämtade även ut hennes astma mediciner, det blev dyrt på apoteket idag, Bara Jennifers mediciner gick på över 500:-. Helt sjuk egentligen bara för några mediciner. Har för mig att man har någon sorts högkostnadsskydd på Apoteket men jag kan minnas fel, någon som vet något om det?

Hmmm... Jag tror nog att jag ska krypa ner i sängen och läsa MAMA, är trött idag.

2 kommentarer:

Erika sa...

när rickard hämtar sin medicin behöver han betala typ 2200 tills han är uppe i sitt högkostnadskortsgrejs.. Fast han kommer upp i det på en gång för hans medicin är svindyr :P Men fråga på akpoteket! Det är säkert olika för olika mediciner..

Jenny E sa...

Det finns högkostnadsskydd! man betalar aldrig mer än 1800:- sen har man frikort! och upp till 1800 har man olika rabatter.. det står på kvittot hur länge högkostnadsperioden räcker!Det ända som jag vet är att man får inte räkna in hostmedeciner i högkostnadsskyddet..