torsdag 14 maj 2009

kokokokokoko...

Denna dag blev inte riktigt som jag hade planerat den...men det gjorde ju inte så mycket. Imorse var det meningen att jag skulle ta itu med trädgården och ta en promenad, men vi fik åka och hämta Johnnys mamma i husvagnen som hade blivit attackerad avmyror under natten.. :-D Det är väl ganska så förstårligt att man vill åka hem då! Och klockan rann iväg. Vi var hemma till 12 och Johnny skulle ju vara borta kl 13,00.
Jag och grannen åkte ner till affären och handlade inför piknicken som skulle vara på dagis på eftermiddagen/kvällen.
När vi kom hem la jag mig på soffan ett tag och vilade innan det var dags att åka till jobbet och ha medarbetarsamtal. Och det gick bra, har aldrig gjort nått sånt förut.
Efteråt hämtade jag My på dagis, kokade upp vattnet till korven som vi skulle ha med oss, drack lite kaffe och väntade på att klockan skulle bli gå-dags.

Vi tog sällskap med grannen till dagis, där dom hade gjort olika stationer man skulle gå runt på. Allthandlade om matematik. Det va faktiskt roligt att se hur barnen förklarade för en hur man skulle göra på dom olika stationerna och se hur mycket dom kan egentligen! Efteråt var det fikadags med korv och bulle. kaffe och mer. Sen fick barnen leka lite innan det var dags att gå hem.

Johnny la barnen och jag tog mig en lång promenad med grannens ena hund! Det var riktigt skönt faktiskt när det inte blåste så jäkligt!

Imorgon ska jag hälsa på en arbetskamrat som har en liten bebbe hemma... :-) Det ska bli roligt att få se hon igen och hålla i den lilla bebben oxå...

Nej nu är det sängen som ropar hallå hallå

go natt go natt

Inga kommentarer: