måndag 12 oktober 2009

Jag säger då det... Ibland kan man bli riktigt trött på vissa saker.
Jennifer hade en tid idag på vårdcentralen för hon skulle få sin andra spruta av Havrix mot hepatit A. Åkte ner till apoteket för att hämta ut receptet..men det fanns inge recept. Både jag och Apotekaren tyckte det var jätte konstigt.
Jag åkte till VC, och fick prata med en sköterska som kollade i datorn och tyckte också att det var konstigt att det inte fanns nå recept. Och det visade sig att läkaren som skulle ha skrivit ett i torsdags skrev aldrig nå recept, så hon fick en ny tid och en ny läkare som skulle skriva ett nytt recept...

Väl hemma igen så upptäcker vi att Mysan har LÖSS!! *usch* så det var bara att sätta sig i bilen och åka ner till apoteket igen och köpa luskam och lusmedel.

under dagen försöker vi få tag i Johnnys farfar så jag kan hämta bromsrören och åka ner till Hallsta bildelar för att få dom konade, men inget svar.

Så när jag väl åker upp till Michelle igen för att lämna tillbaka bilen, så har Johnnys farfar kommit hem igen. Så det var bara att ta bilen igen och åka och kona rören. Snabbt,smidigt och gratis :-)
Åker tillbaka till Michelle, lämnar bilen,tar en kopp kaffe och bulle. Cyklar hem igen. Johnny har börjat med maten, jag tar huvudvärkstabletter- har haft ont i huvudet hela dagen - städar ungarnas rum - äter mat - läser läxa med Jennifer.
Sen är det kväller - slänger i medlet i Mys hår så hon ser helt flottig ut. sen var det hopp i säng för dom.
Johnny hämtar sin brors bil som vi ska låna imorgon.

Och jag går över till Jenny och hjälper henne att göra iordning i hennes trimstuga.

Och så var den här måndagen slut!

Imorgon är en ny dag med nya äventyr, bla ska My till läkaren. Får hoppas att det går bättre imorgon än idag!

NU - SÄNGEN

Inga kommentarer: