fredag 7 maj 2010

Akuten igen..

igår fick vi åka in till akuten igen. My fick ont i magen igen och VC sa åt oss att åka in, jag trodde det skulle gå fortare eftersom att vi åkte in på dagen och det var inte så mycket folk när vi kom. Men ack så fel jag hade. Det gick fort att träffa en sköterska och skriva in oss men efter det tog det låååååååååååååååånnnnnnnnnngggggg tid innan vi ens fick komma in, och när vi väl kom in så tog det lika lång tid att ens få träffa en läkare, så hela dagen igår bestod av en enda lång väntan. Sjukt jobbigt, My fick inte äta eller dricka, jag tog mig en kopp kaffe under tiden vi var inne. Kändes inte så schysst mot My att sätta sig och äta när hon var lika hungrig som jag om inte mer. My fick ta lite blodprover som hon aldrig gjort förut och hon var jätteduktig. sen återigen väntan innan det var dags att träffa en annan läkare som tyckte att My skulle skrivas in på barn för OBS. under natten. Jag och Johnny bytte plats med varandra, så jag åkte till jobbet och Johnny fick sova kvar på barnakuten med My.

Så imorse när jag klev av mitt pass så knata jag hem, pratade lite med Alice som sovit över här och gått upp med Jennifer för att skicka hon till skolan, käkade lite frukost innan Michelle kom o hämtade upp mig och skjutsade in mig till barnakuten igen.
Tog inte så lång tid innan en läkare kom in och klämde lite på My´s mage och tyckte att vi kunde åka hem nu. My käkade lite frukost innan vi åkte hem, lämnade av Johnny vid hans utb.

Så nu sitter vi hemma i godan ro och hör hur blåsten nästan suger med sig huset...

Jag är trött som ett as och känner mig helt uttömd. Det har varit två väldigt långa dagar med många tankar och funderingar om vad det kan ha varit för fel. Men förhoppningsvis så är det över nu.
För det är inte roligt att se när ens barn lider.

Inga kommentarer: