måndag 31 maj 2010

Sjukdom

Johnny messade mig tidigare idag och skrev att han mådde illa och hade spytt, när vi kom hem så låg han däckad framför Tv:n.
När barnen skulle äta kvällsmat strax efter vi kom hem så ville inte My äta mat, hon hade ont i magen igen.
Allt var frid o fröjd åtminstone i ett tag, Johnny sov, barnen somnade och jag satt här själv i godan ro, när jag hör My spy...Sprang ner och slänger mig på lampen och seer att hon har spytt ner hela sängen och hlava sin arm...PANIK!! Vilken ände börjar man i lixom. Så det var bara att sätta hon i badrummet, ta bort allt i hennes säng, ta bort överdraget till hennes madrass och efter jag duschat av henne duscha jag av hennes madrass och sen sprang jag ner till tvättstugan och kasta in första lasset i tvättmaskinen. My gick upp och la sig i vår säng brevid Johnny, det tog inte lång stund förrän hon började spy igen, som tur var hade jag lagt ett drag brevid henne plus en hink. Men nu sover hon igen. Johnny är lite piggare men har feber och jag har ont i halsen. Hmmm hur ska detta sluta om alla ska bli sjuka nu, det har man ju inte tid med.
Så om det är magsjuka eller inte vet jag inte än...Vi får väl se vad morgondagen bjuder på..
Nu ska jag ner och ta hand om tvätten

Inga kommentarer: