måndag 17 maj 2010

Idag har My varit hemma för att jag ska hålla lite koll på hur hon mår, var även hundvakt åt Åke-mannen idag, på förmiddagen åkte vi ner till affären och köpte katrinplommonpuré och pärondryck till My, sen åkte vi vidare till skogen så Åke fick springa av sig lite.
Väl hemma igen sprang My iväg för att leka och jag och Åke la oss för att sola lite, eller Åke ville ju leka men jag ville sola. Men till slut gick vi in för det blev rätt varmt.

På eftermiddagen gick vi ut igen och solade, Så nu har man fått lite bränna iaf :-D
Tog en kopp kaffe med grannen och satt och småprata lite.

Sen kom Bibbi och Mogge förbi för att tömma det sista i husvagnen, småpratar lite när jag hör Jennifer komma gående och säga att hon har fått en hammare mellan tårna, min reaktion var att det var ju dumt att leka med den, men sen visade hon såret och sa att hon hade ramlat på hammaren som låg gömd i gräset och fått baksidan mellan tårna så det hade blivit ett rejält sår. Jag som inte klara av sånt kunde ju knappt titta. Så det var ju tur att Jenny också var här så hon kunde rengöra det och titta.
Under tiden ringde jag till 1177 och fick en tid på Oxbacken för att ev sy.
Så jennifer fick sitta med foten i högläget tills det var dags att åka in. Men som tur var behövdes det inte sys eftersom att det var mellan tårna och det höll ihop sig själv så bra. Så det var skönt. Vi kom hem strax efter 22, så imorgon får ungarna vara hemma sen blir det både skola och dagis för dom båda.

nu ska jag lägga mig för jag är helt slut

Inga kommentarer: