tisdag 15 juni 2010

Skolavslutning

Idag var det Jennifer´s skolavslutning, hon började som vanligt tio över åtta, sen samlades dom klassvis för att vid halv nio gå till Folkets Parks matsal, där själva avslutningen skulle hållas till. Klockan nio började avslutningen. Mötte upp Tomas med familj inne i matsalen. Sen lyssnade vi på alla klasser som sjöng, sa adjö till femmorna och lyssnade på ett litet tal som rektorn höll. Vid kvart över tio var allt klart och det blev officiellt sommarlov :-D. Vi gick hem till oss igen och fikade lite innan Tomas m. familj åkte iväg med Jennifer för att äta lunch. Jag, My och Alice tog en sväng i skogen med Åke-mannen som hade väntat på att någon skulle komma och roa honom. Efter skogspromenaden lämnade vi av Alice och åkte hem för att äta och invänta Jennifer.

På eftermiddagen kom Jenny och Michelle med barn förbi på fika och lite prat.
Sen var det dags för mat.

Nu på kvällen har jag rensat ur Skodan på det som inte ska vara kvar och lagt över lite saker till Pärlan.

Sen har jag lekt spår med Åke, han blev lite skrajsen för mig eftersom att jag satt på huk på hans tomt under ett träd med huvan uppdragen, men sen såg han och hörde att det var jag så då blev han glad. Det var riktigt skoj!

Nu är det dags att sova, fick inte så mycket sömn inatt nämligen.

1 kommentar:

Erika sa...

ohlala vilken fin sida!