måndag 28 juni 2010

Söndag

Idag åkte jag och Jenny med barnen till kungsbyn för att kolla på djuren och för att köpa mat till Åke. Vi såg den fetaste tjuren, den gräsligaste svinet och jättesöta små griskultingar, sen åkte vi på älgsafari, men eftersom att det blev typ årets varmaste dag just ida så hade ju alla djuren gömt sig i skogen, så man fick ju bara se en liten skymt av älgarna i skogen där dom låg och latade sig. Innan vi åkte hem stannade vi på MAX för att äta och där var det ju grymt mycket folk. Sen gled vi hem, drack lite kaffe kollade när barnen badade, blåste upp Emils nya pool som han fick av oss i för tidig födelsedagspresent, men som visade sig ha ett hål i botten så allt vatten läckte ju ut, så typiskt. Så nu måste vi åka in o reklamera den och det typiska är att det var den sista som fanns, så vi får väl se om vi hittar någon annan istället.

Nu på kvällen åkte jag och Jenny iväg för att Åke skulle få svalka sig lite.
sen har jag hållt på lite vid jordgubbslandet och försökt få lite struktur på det lilla landet som snart ska bli gräsmatta.


Imorgon kommer Åke hit och ska bo här till på torsdag kväll eller fredag morgon, hans familj ska iväg på semester. Vi skulle ju egentligen ha åkt upp till Dalarna denna vecka men eftersom att Johnny jobbar så blir det inte av så vi får vara hemma istället, och from imorgon blir jag helt själv med barnen. Johnny sover borta från måndag tillochmed torsdag kväll, och som det ser ut nu så kommer det att förbli så framöver.
Men jag tror nog det kommer att gå bra.

Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon bitti för att ta emot Åke-mannen. :-D

Inga kommentarer: