onsdag 30 juni 2010

Jag trodde det skulle vara regn hela dagen idag, men när vi vaknade så var det inge regn, såg solen sticka fram bland molnen och det var väldigt varmt ute.
Har trimmat klart nu, så nu ska jag bara kratta ihop allt gräs som ligger längs alla sidor just nu.
Åke gjorde sig illa idag på nosen så han blödde och jag hann inte se om det var staketet eller grannhunden som gjorde nå, men vilken panik jag fick. Det hann rinna förbi väldigt många tankar innan jag ringde till Jenny som lugnade mig. Man får tänka lite att hundar är som barn. Och nu ser såren bra ut.

Jag, My och Åke var hos Jenny och höll på med deras pool när någon satte på kranen uppifrån och på några sekunder så var vi dyblöta, men som tur var så fanns det två stora handdukar som vi vira in oss i och fortsatte med poolen, sen var jag tvungen att lägga in alla sladdar till trimmern plus trimmern i boden, och när jag gjort allt sånt och var på väg in så slutade det regna och solen klev fram igen. Jaha, tack för det! :-D

På eftermiddagen tog vi en runda till skogen och Åke fick leta efter köttbullar plus My och Jennifer. Det gick rätt bra fast det blåste rätt mycket. Sen gick vi till en lekpark så ungarna fick leka lite innan vi begav oss hemåt igen för att laga mat.

Nu sover barnen och jag sitter här själv. Idag slog det mig att det är så här jag kommer ha det, och det känns rätt okej. Lite tråkigt att inte kunna prata med någon "vuxen" om dagarna, men det tråkigaste är nog att laga mat gånger två. Men som sagt allt blir väl en vana till slut.

Nu ska jag ut och kratta med Åke-mannen.

Inga kommentarer: