tisdag 23 december 2008

Stress inför jul

I helgen åkte vi och köpte en gran, väldigt fin gran, lite kal upptill men stor var den iaf. Men den fick inte plats i julgransfoten så vi fick hugga och hugga och hugga och hyvla och jag vet inte allt vi gjorde för att den skulle få plats, och när den väl fick plats så tar Mr J baksidan av yxan och slår till på julgransfoten så den SPRICKER!!!! *grrr* det var bara att limma skiten, sätta på den igen och hoppas på att det skulle hålla.
På Söndagen så var allt under granen blött, det höll inte med andra ord. Som tur var så hade vi inte lagt dit så många julklappar, men julgrans mattan var totalt nerdränkt. Så det va bara att ila in till stan i sista minuten för att köpa en ny julgransfot. Och denna passade helt perfekt :-D

Jag har färgat håret förresten, håller på att bli blond. Har använd tre blonderingar och är fortfarande inte så blond som jag borde vaa. Men jag ska låta håret vila nu och sen ska jag fortsätta nästa helg. Fick iaf spikrakt hår på köpet. det var ganska så skönt :-D

Igår gick jag på mitt pass igen, hade egentligen ingen större lust med det eftersom att man blivit lite bortskämd med ledigheten nu..Så vi hade en mini julafton för Jennifer som ska vara hos sin pappa över julen. Vi var hemma hos MR J´s föräldrar och käkade gröt och julmacka, riktigt smarrigt.... Sen var det baa för mig att mota hem alla så jag kunde få åka till jobbet.

Och imorse när jag slutade var det bara att sätta sig i bilen och åka och lämna Jennifer i strängnäs, jag var sååååå trött...usch försökte koncentrera mig på att titta på soluppgången emellanåt, men ju ljusare det blev desto mer jobbigare blev det för ögonen. Men när vi stannade i strängnäs och klev ut ur bilen så möttes vi av kyla, och iskall blås. Så man piggnade på sig ganska så fort. Så hem färden gick jättebra. Kom i säng runt 9,30 och sov ända fram till 16 ungefär. hur skönt som helst men hade lätt kunna sova längre. Men vi ska åka till Mr J´s bror som fyller år idag, dricka lite kaffe så man piggnar på sig lite....Så detta är nu end of story for now...

Inga kommentarer: