fredag 19 mars 2010

Fredag

Idag har det varit full rulle, på förmiddagen kom Erika och Junie över en stund. Sen kom Alice förbi. Hon skulle låna datorn till ett skolarbete. Käkade lite lunch och sen åkte jag och My ner till VC där dom tog ett halsprov på My, det visade sig att hon hade bakterier i halsen. Fick pencillin-Kåvepenin. Fast jag sa till dom att hon är jättekänslig för tabletter och spec kåvepenin. Men vi skulle pröva iaf. Gick över till Apoteket och hämtade ut de och åkte sen hem.
Gick över till Jenny och hämtade Bus-Åke. Jennifer´s pappa kom och hämta Jennifer i skolan, det var snällt så slapp jag stressa.
Skulle försöka ge My sin medicin innan maten, och det resulterade med att hon sprang på toa och spydde, precis som jag förutspått, och då prövade jag olika saker, jag delade den en gång och gav henne med en massa yoghurt, jag delade den ytterligare en gång till, sista gången hon pröva var det bara en flisa men hon spydde iaf. Så jag fick ringa till 1177 och rådfråga hur jag skulle göra. Hon skulle be deras läkare att skriva ett nytt recept men flytande med smak som vi kunde hämta ut imorgon, och fungerar inte det så ja då vet jag inte vad som vi ska göra. Det värsta är ju att hon inte äter nånting, hon har levt på glass i två dagar för att hon har så ont i halsen, och idag har hon knappt ätit glass. Får verkligen hoppas att det flytande går bra!
Men nu sover hon som en stock.

Åke har gått hem och imorgon ska vi (jag, Jenny och Åke) till högbo på hundutställning, det ska bli roligt!

Så nu måste jag sova för vi ska åka jättetidigt imorgon.....

god natt

Inga kommentarer: