lördag 20 mars 2010

Högbo

Idag (imorse) klev jag upp halv 6!, fatta halv 6 på morgonen, det var år och dar sen som jag klev upp så tidigt. kl 6 startade resan mot Högbo. Vi (jag och Jenny och Åke) kom fram i god tid. Åke skulle ställas ut strax efter 9 och vi var där 8,20. Det var hur mycket hundar som helst, både högt och lågt. Åke kom trea, tyckte han skötte sig bra på plan, och jag tyckte han var mycket större än dom andra också men jag är inte domare så jag vet inte hur dom dömde. Efteråt kollade vi på lite andra hundar sen ställde Jenny en annans hund också. Jag satt som fastklistrad när det var clumber spaniel, det fanns 5 st sånna hundar, och jag tycker dom är riktigt häftiga. Skulle själv kunna tänka mig att skaffa en sån.
Sen packade vi ihop våra grejer och begav oss till bilen för att åka hemåt. Stannade till på vägen för att fika lite, det var ett jättefint ställe vid vattnet, där vattnet forsade som aldrig förr. Det såg riktigt häftigt ut.

Så nu är vi hemma igen, och tiden bara rann iväg, men det var fantastiskt roligt och trevligt. När man åker på såna här utställningar så blir man sugen på att själv börja ställa ut fast jag aldrig gjort det förut.

Nu är det dags för lite vila, för ikväll är det jobbet som gäller igen.


so long...

1 kommentar:

Jenny sa...

De har varit första gången även för proffsen som ställer ut. Alla börjar som nybörjare. Klart du ska ställa ut den dagen du skaffar en vovve :-D Du får hänga med i sommar på mina resor så lär du dig. Kan anmäla dig och Åke i barn med hund ;) iof så tror jag man måste vara under 13 år men vi får väl tjata in dig . . Hihi. Tack för idag. Ser fram emot våran nästa resa. . Ska kolla ut något bra. Hoppas du inte va allt för trött i natt på jobbet. Vi ses i morgon bitti . . Kram